Det er 150 år siden, H.C. Andersen besøgte Spanien. Landet fejrer samtidig 200-års-jubilæet for deres første grundlov. H.C. Andersens Hus markerer det med to aftenarrangementer om den spanske 1800-talskultur i museet i november: musik, digte og foredrag.