Nørre Vosborg

udflugt

Søndag, 26. august 2012 - 7:45 til 20:30
Odense - Nørre Vosborg

Afgang: 

Busholdepladsen ved dannebrogsgade kl. 7:45
  • Nørre Vosborg

Bemærk den tidlige afgang! som skyldes, at årets udflugt bringer os langt op i Jylland til herregården Nørre Vosborg, som H.C. Andersen besøgte i 1859.

Undervejs på den 200 km lange tur vil vi dog kunne blunde lidt, efter vi har nydt rundstykke, kaffe eller te – og måske en lille ”Dr. Nielsen”.

Kl. 11 vil vi ankomme til Nørre Vosborg, hvor vi vil blive vist rundt. Efter rundvisningen skal vi på herregårdens restaurant have en klassisk middag – to retter efter køkkenchefens valg – efterfulgt af kaffe. Deltagerne betaler selv for øl/vand.

Omkring klokken 15 tager vi afsked med den jyske herregård og kører til Vedersø Præstegård, digterpræsten Kaj Munks embedsbolig, hvor Lisbeth Lunde Lauridsen vil vise os rundt og også lade os besøge den gamle kirke.

På hjemturen, som påbegyndes omkring 17:30, vil vi kunne fornøje os med frisksmurte sandwichs, øl, vand og kaffe, for vi må nok regne med, at vi først er i Odense kl. 20:30.

Prisen for deltagelse i år vil være 400 kr., da Samfundets bestyrelse har besluttet at betale omkostningerne for bussen, for at holde deltagerbetalingen så lav som muligt. Pengene opkræves undervejs. Der vil derfor ikke være forskel i prisen alt efter om man deltager i udflugten pr. bus eller kører i egen bil.

Tilmelding: 3 måder:

  1. online: når du er logget på, vises et link til tilmelding øverst til venstre på denne side.
  2. Skriv indbydelsen ud, hvis ikke du har fået den med posten, og send blanketten til Odense Bys Museer, H.C. Andersen Samfundet, Overgade 48, 5000 Odense C.
  3. Send en e-mail til sbm@odense.dk